Wednesday 4 July 2012

Laksamana Sunan

Assalamualaikum ...

hari ni saya nak share buku favourite saya sejak menjak nie ... yup mmg novel , tp buku ni lain dari y lain ...

novel ni novel fiksyen y memainkn genre thriller ... ye saya mmg suka buku2 y mcm ni ... y bukan terlalu cintan cintun ... ngee ~ 

korang kenal tak RAM a.k.a Ramlee Awang Murshid ... ye lagi sekali , inilah penulis nya ....

citer y paling saya favourite dr Abang RAM ni ialah Laksamana Sunan ...ade 6 siri ye ... dan sekarang dah pun siri y akhir ... citer die mmg suspen , berdebor mak tau ... kekadang sedih pon ada ,  y saya suka penyampian die bijak ... ejejeje memandai je saya komen ...

korang tau tak citer ni mengabungkn dua zaman , zaman sekarang dan zaman kesultanan melaka dulu2 ...Hang Tuah pon ade tau x ... haa !! nak tau lettew ... g beli cpt ...ekeke

tp mmg saya suka cara penulis terapkan ilmu2 agama , peringatan y kita boleh amek dalam kehidupan harian kita ... mmg kdg2 buat saya berfikir , kdg2 tu mmberi sikit keinsafan ...

ye , kesimpulan nya saya mmg suka siri Laksamana Sunan ni ...

thanx Abang RAM ... (^_^)

& bersyukur pada ILLAHI ...

ni siri Laksamana Sunan y saya kumpul ... lg dua kwn phenjam k ... :p


"Awan kalau dapat ku capai maka sakti lah hamba ..."

5 comments:

  1. dia kira bersambung2 ke dear? syok jugak kan.. dah bosan baca novel cintan2 nie.. hehe

    ReplyDelete
  2. seronoknya dapat bcd novel..jmput follow kmbali,ye :)

    ReplyDelete
  3. a ah citer ni bersmbung .. try la bce Aida ..:)

    ReplyDelete
  4. mmg besttt buku RAM.. lain dri novelis y lainn!! ohoo! salah satu novelis kesukaan saya selain hlovate :)

    ReplyDelete
  5. betul3 huhu sy pun mnt hlovate, walopon br bce 1 bku die :D

    ReplyDelete